Ta ingen skit som Grynet säger.

leave a comment »

Jag känner mig ny. Den gamla negativa personen jag en gång var är som bortblåst. Nu får vi inte glömma osäker och inåtvänd. Jag har hittat ro bland all skit i livet.  Accepterat läget och gör nu det bästa utav det hela.  Detta är mitt liv, och jag styr ur jag tar mig genom det hela.

Jag är absolut inte samma person som jag var för 6 månader sedan. Något har vänt. Vet inte om det beror på nya vänner eller att jag själv växt så otroligt mycket. Tror det är lite av varje. Att säga ifrån var jag förut livrädd för, det fick jag absolut inte göra. För då skulle folk tycka illa om mig.  För det är hemskt att säga ifrån för då är man en så kallad outsider. Många beskriver sig gärna som frispråkiga, men det vet vi ju alla att det är ren bullshit. Du vill vara frispråkig, du är frispråkig  på internet. Face to face action är ju nästan ovanligt nu för tiden. Jag beundrar folk som kan stå för vad de tror på och säga precis vad de tycker och tänker, in real life som vi ungdomar säger. Men att vara frispråkig har ju egentligen ingenting med mina säga-nej-problem.

Argumentera. Det tyckte jag heller inte om förut. Folk bara körde över mig. Men here I am, nu jävlar. Ta ingen skit som Grynet säger. Jag fick helt enkelt inte tycka som jag ville. Det var att hålla med personen som försökte få fram någon poäng som jag egentligen aldrig såg.

Jag har kommit ur mitt skal. Det där jävla skalet som kostat en ett par år dränkta i glass, choklad, tårar & skolk.

Mina vänner är underbara.
Det finns dock personer som ska ha en extra stor kram. Ni vet vilka ni är.

xoxo

Written by Lotta Svensson

oktober 31, 2011 den 02:08

Publicerat i Text

Lämna en kommentar