26

leave a comment »

Tittade just ut genom fönstret, Mamma är på väg upp. Men hon stannade upp för att prata med vaktmästaren, mästaren i att vara seg. Det har gått ungefär ett år sedan jag flyttade hit ovanför IP, jag kallar det IP men det riktiga namnet är Norrportena Arena, tillbaka till saken. När vi flyttade hit, fanns det ingen dörr till min dörr. Jag var helt exposed.  I  8 månader.

‘Det finns ingen dörr till ditt rum, snickare kommer förbi senare för att mäta dörröppningen.’

Tror ni det kom någon snickare? Ja, det gjorde det faktiskt. Men någon dörr såg jag inte till ändå. Förrän 1-2 månader sedan, för då får vi reda på att dörren till mitt rum har under dessa 8 månader som jag varit dörrlös stått i källaren, den har stått i källaren. Skämtar du med mig? I KÄLLAREN?!?! Kan ni ens ana hur arg jag var när jag fick veta det? Det fanns ju ingen dörr, hallå. Eller orkade du inte ens kolla?
Do your fucking job.

Hela taket är förresten vattenskadat och det rinner in i lägenheten via en skrubb. Bara så ni vet.

Written by Lotta Svensson

september 26, 2011 den 10:48

Publicerat i Text

Lämna en kommentar